بازیافت پت

چیپس پت-بازیافت پت-ماشین آلات بازیافت پت-ضایعات پت-pet

بازیافت پت

چیپس پت-بازیافت پت-ماشین آلات بازیافت پت-ضایعات پت-pet

توجه داشته باشید ضایعات شهری و زباله های خانگی باید تفکیک از مبدا بشوند تا کار بازیافت راحت تر انجام شود.در جوامع پیشرفته حتی باید بطریها شسته شوند و درب و لیبل آن جدا شود سپس در کیسه مخصوص ریخته شود.

آلودگیهای موجود در بطریها و شرابه زباله موجود در ضایعات پت خاصیت خورندگی  دارد و اجزا و قطعات ماشین آلات خارجی آنقدر گران است که تعویض آن هزینه بسیار بالایی دارد اما این موضوع در ماشین آلات شرکت لارم شیمی حل شده و شما می توانید قسمتهای مختلفی  از آن را پس از مدتی با هزینه بسیار کمتر تعویض کنید.

مدیریت شرکت لاریم شیمی مازندران دارنده 35 اختراع ثبت شده در زمینه بازیافت و ماشین آلات مربوط به آن است.تلاش این شرکت در هر چه آسانتر کردن بازیافت مخصوصا بازیافت پلاستیکها و بازیافت پت است تا سرمایه گذار در ابتدای کار با هزینه های زیاد روبرو نشود و بتواند با گسترش کار واحد تولیدی خود را توسعه دهد.

شرکت لاریم شیمی مازندران دارنده اولین پروانه بهره برداری بازیافت ضایعات پلاستیک در ایران است.در بازیافت مکانیزه پساب خروجی باید تصفیه شود تا یا به خط باز گردد و یا به سیستم فاضلاب ریخته شود.احداث تصفیه خانه هزینه بسیار بالایی دارد که در این شرکت ساخته شده است اما برای واحدهای کوچک که نخواهند این هزینه های گزاف را انجام دهند تدابیری اندیشیده شده است.

ماشین آلات اروپایی برای ضایعاتی طراحی شده است که تفکیک از مبدا شده اند.یعنی در کشورهای اروپایی بطریهای پت پس از مصرف شسته شده و درب و لیبل آن جدا می شود و سپس بدست شهرداری سپرده می شود.اما در کشور ما همه چیزی داخل بطریها یافت می شود.لذا توجه داشته باشید ماشین آلات بازیافت در ایران باید شرایط ویژه ای داشته باشد تا بتواند این ضایعات را بازیافت کند.

سازنده ماشین آلات بازیافت پت هستم.سالهاست پرک پت هم تولید می کنم.ماشین آلات شرکت ما با تکنولوژی ایرانی ساخته شده است.با 3 کارگر ساده در طول خط کار می کند.و ظرفیت تولید آن حدود ساعتی 200 کیلو گرم است.

در روش سنتی بازیافت پت برق 25 آمپر سه فاز هم کفایت می کند در حالیکه در روش مکانیزه برق حد اقل سه فاز 50 آمپر مورد نیاز است.

برای بازیافت پت به روش سنتی ابتدا بطریها را از نظر رنگ از یکدیگر تفکیک می کنند سپس باید لیبل را از ان جدا کرده و درب و رینگی درب را هم از ان جدا می کنند بعد داخل اسیاب ان را خرد میکنند.مراحل شستشو و خشک کردن هم بصورت دستی انجام می شود.برای این روش به نیروی کارگری زیادی نیاز است و برای خشک کردن محصول هم حداقل 12 ساعت وقت صرف می شود.

بازیافت پت در حقیقت فرآیندی است که بر روی ضایعات پت انجام می شود تا آن را از حالت بلا استفاده به یک محصول قابل خرید و فروش و تولید تبدیل کرد.بازیافت پت در ایران به 2 روش سنتی و مکانیزه انجام می شود.در روش سنتی سرمایه گذاری کم اما هزینه تولید بالاست و میزان تولید محصول محدود است.اما در روش مکانیزه سرمایه گذاری بیشتر است اما هزینه تولید کمتر و تولید نا محدود است.

pet flakes یا همان چیپس پت محصول نهایی تولید شده توسط واحدهای بازیافت پت است که به دلیل تشابه حدودی ظاهری با چیپس به این اسم نامیده می شود.